Hej!
Hur skulle ni laga denna spruckna MDF-lucka? Räcker det med vanligt trälim som jag låter rinna in i sprickorna och sedan sätta en kloss och tving för att låta det torka? Håller det för de små gångjärnen i plast som ska hålla upp luckan, som är öppningsbart eller behöver jag något annat lim?
Är det sedan vanligt snickerispackel som gäller och därefter måla spacklet med rätt färg? Är det rekommenderat att tejpa innan spackling så att jag undviker att spackla och måla mer än bara sprickorna?
Tack på förhand!
Hur skulle ni laga denna spruckna MDF-lucka? Räcker det med vanligt trälim som jag låter rinna in i sprickorna och sedan sätta en kloss och tving för att låta det torka? Håller det för de små gångjärnen i plast som ska hålla upp luckan, som är öppningsbart eller behöver jag något annat lim?
Är det sedan vanligt snickerispackel som gäller och därefter måla spacklet med rätt färg? Är det rekommenderat att tejpa innan spackling så att jag undviker att spackla och måla mer än bara sprickorna?
Tack på förhand!
Moderator
· Stockholm
· 57 601 inlägg
Tjaa, om dey kommer att hålla, kanske. Men om du baar limmar och spänner ihop, så kommer biten troligen att böja sig vid limfogen. Sätt ett par plankor på var sin sida med tvingar, plankorna styr den lösa biten. Limma och spänn ihop, görna med två tvingar..
Sätt maskeringstejp innan limmet så du slipper få lim på fel ställe.
Sedan blir det nog aldrig snyggt om du inte målar hela ytan.
Sätt maskeringstejp innan limmet så du slipper få lim på fel ställe.
Sedan blir det nog aldrig snyggt om du inte målar hela ytan.
Produkter som diskuteras: "maskeringstejp"
Sinuz smart maskeringstejp
UV-resistent tejp med trackfinder
49 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden