1 119 läst ·
37 svar
1k läst
37 svar
Laga skada i tätskikt Kilto kerasafe
Jo men nu låser du ju precis som dom andra in dig på att det bara finns 1 sätt att laga folien på. Min fråga är ju fortfarande att jag har läst att Kiilto själva skriver att man kan lägga på K2 limmet även ovanpå folien och jag ser det då som en alternativ lösning eftersom jag redan har de grejerna.BirgitS skrev:
Jag har läst anvisningarna flera gånger.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 160 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 160 inlägg
Men det är ju inte ovanpå någon folie när du har skurit bort det som sitter löst.R romo474 skrev:Jo men nu låser du ju precis som dom andra in dig på att det bara finns 1 sätt att laga folien på. Min fråga är ju fortfarande att jag har läst att Kiilto själva skriver att man kan lägga på K2 limmet även ovanpå folien och jag ser det då som en alternativ lösning eftersom jag redan har de grejerna.
Jag har läst anvisningarna flera gånger.
Det känns som att ni inte vill förstå.BirgitS skrev:
Vi behöver inte disskutera lösningen med folie och Keraseal lim, den vet vi alla att den är godkänd.
Min fråga gäller ett alternativt sätt baserat på information från Kiiltos produkblad.
Jag förstår inte TS alls det finns bara ett sätt att laga duken och den är redan presenterad..
TS du får göra hur du vill och till och med strunta i att laga duken vid släppet men dina påståenden med K2 finns ingett stöd för i läggningsföreskrifterna hur mycket du än försöker, alla på tråden har sagt detta till dig men du lyssnar inte!
TS du får göra hur du vill och till och med strunta i att laga duken vid släppet men dina påståenden med K2 finns ingett stöd för i läggningsföreskrifterna hur mycket du än försöker, alla på tråden har sagt detta till dig men du lyssnar inte!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 160 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 160 inlägg
Det enda sätt som är godkänt är det som Kiilto specificerar i sitt dokument om delreparation.R romo474 skrev:
https://cdn.kuva.kiilto.com/7OQaAJc...elreparation KeraSafe Foliesystem 2023.01.pdf
Så står det väl inte att man får göra i ovanstående (eller någon annan) anvisning.R romo474 skrev:
"Anvisning delreparation
1. Kontrollera skadans storlek och att befintlig Kiilto KeraSafe+ Våtrumsfolie sitter fast i
underlaget. Kontrollera även att underlaget inte tagit skada av eventuellt fukt.
2. Skär bort skadad våtrumsfolie. Om fukt spridits under den befintlig våtrumsfolien ska
tillräckligt stor yta våtrumsfolie skäras bort för att möjliggöra ordentlig uttorkning innan
reparationsarbetet påbörjas.
3. När underlaget är helt torrt, skär/klipp en bit Kiilto KeraSafe+ våtrumsfolie som är minst 5 cm
större åt alla håll än ytan med bortskuren våtrumsfolie.
..."
Skär du ett kryss så är folien skadad och ska täckas med en ny bit folie som överlappar minst 5 cm åt alla håll. Som lim ska Kiilto KeraSeal eller Kiilto KeraSafe Speed användas.
Då tycker jag att du ska läsa det nedersta som är inringat med rött och taget direkt från Kiiltos anvisningar.J Jansson69 skrev:Jag förstår inte TS alls det finns bara ett sätt att laga duken och den är redan presenterad..
Det är tråkigt att du anklagar mig för att ljuga nu oxå.
Som jag har sagt tidigare så påstår jag ingenting utan jag ställer en fråga baserat på just den infon som står i rutan.
Jag är helt på det klara att den lösningen som ni säger är bra och godkänd men jag tror att ni ska läsa mitt första inlägg en gång till.
Frågan handlar om det går att laga med det materialet som jag redan har eftersom det hade blivit billigare. Jag vill alltså skära ett kryss för att få under lite lim och sen rolla 1-2 ggr med K2.
Det enda jag ville ha svar på är om det skulle anses vara godkänt eftersom jag läste det som står markerat med rött, allt annat är för mig irrelevant.
Jag vet att Keraseal bara kostar ca 300kr och kommer köpa en flaska om jag behöver.
Ja du blandar och ger, att det är godkänt att rolla K2 på duken är det ingen som har motsagt.
Men så fort du bryter duken, lagar skär kryss eller punkterar på annat sätt så finns det bara ett sätt att laga och det har presenterats för dig men du är så enveten att du inte tar in det..
Och det är helt ok för mig du gör som du vill men det blir inte en godkänd lagning!
Men så fort du bryter duken, lagar skär kryss eller punkterar på annat sätt så finns det bara ett sätt att laga och det har presenterats för dig men du är så enveten att du inte tar in det..
Och det är helt ok för mig du gör som du vill men det blir inte en godkänd lagning!
Jag har förstått att folie och Keraseal är godkänt. Jag har nog skrivit det minst 5 ggr inklusive i mitt första inlägg som du nog inte ens har läst.J Jansson69 skrev:Ja du blandar och ger, att det är godkänt att rolla K2 på duken är det ingen som har motsagt.
Inte någonstans har jag påstått att min "lösning" är godkänd. Jag frågar eftersom jag inte vet.
Uppenbarligen är detta fel forum för det.
Trevlig helg på dig.