Jag håller på och ska fixa själv skyddskåpan på min kapsåg och har beställt hem ett reparationskit bestående av kåpan, fjäder, armen och en låsring.
Fjädern slets av någon gång tidigare i samband med att kåpan pajade och därför har jag ingen aning om var den ska fästa i för någonting så om det är någon som har en likadan såg eller en annan såg från Metabo som kan kika på hur det ser ut vore det gult värt!
Det fungerar att sätta den på utsidan av skyddskåpan men det ser lite skumt ut och känns konstigt att den ska sitta oskyddat på utsidan sådär så jag misstänker den inte ska sitta så.
Det är alltså den här fjädern jag pratar om..
(jag vet heller inte om det ska sitta någon liten mutter där eller ej för att låsa fast fjädern men jag satte dit en sån för annars satt den knappt fast..)
Tack på förhand till den som orkar kika på sin såg hur det ska sitta!
Fjädern slets av någon gång tidigare i samband med att kåpan pajade och därför har jag ingen aning om var den ska fästa i för någonting så om det är någon som har en likadan såg eller en annan såg från Metabo som kan kika på hur det ser ut vore det gult värt!
Det fungerar att sätta den på utsidan av skyddskåpan men det ser lite skumt ut och känns konstigt att den ska sitta oskyddat på utsidan sådär så jag misstänker den inte ska sitta så.
Det är alltså den här fjädern jag pratar om..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lyckades hitta en bild som typ visar men jag förstår ändå inte riktigt. Någon som blir klokare av denna bild? 😄berisen skrev:
Jag håller på och ska fixa själv skyddskåpan på min kapsåg och har beställt hem ett reparationskit bestående av kåpan, fjäder, armen och en låsring.
Det är alltså den här fjädern jag pratar om..(jag vet heller inte om det ska sitta någon liten mutter där eller ej för att låsa fast fjädern men jag satte dit en sån för annars satt den knappt fast..)
[bild]
Ska fjädern sitta fast någonstans vid själva axeln och inte i plastkåpan?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara