3 735 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Laga reva i gips + väv
Hej, har några revor på en vägg, det är kanske 4 mm djupa v formade revor ned i gipset. Funderar om det går att spackla över och måla om? Hade en ide om att lägga tape runt revan för att inte förstöra strukturen på väven. Finns det andra/bättre förslag? Lägga väv utanpå känns som sista åtgärd.
Hur långa är de? Det låter som ganska stora skador. Om jag var ute efter en snabb tillfixning skulle jag spackla och lägga ny väv över. Var jag ute efter en djupare tillfixning skulle jag eftersträva ett slutresultat helt utan synlig väv, men det är min åsikt.
Erik
Erik
En är ett par decimeter, på andra ställen är det mer 'punktformat'. Det är en fin väv (100), och väggen är i en trapp så den är rätt stor och var ett h-vete att väva. Vid trappmontage så fick väggen sig ett par 'kyssar'...
Kan man 'mönstra' spacklet på nåt vis som väven kanske? Jag letar alla möjligheter för att slippa väva om. Resultatet behöver inte bli perfekt (som omvävat), men för den delen inte se ut som ett haffsjobb.
Kan man 'mönstra' spacklet på nåt vis som väven kanske? Jag letar alla möjligheter för att slippa väva om. Resultatet behöver inte bli perfekt (som omvävat), men för den delen inte se ut som ett haffsjobb.
Klicka här för att svara