Okej, jag vet att man inte ska göra såhär. Men....
vi har ett badrum som är felbyggt när vi köpte det. Toalettens stod är under nivå med golvet (jag vet). Tätskiktet är dessutom rollat när det borde varit folie.
Nu är tvisten mot säljarna avslutad och det gick bra. Funderar dock på en Quick-fix.
jag vill helt enkelt se om man kan förlänga stolen med en typ av wc-förlängning, för att sedan sätta på manschett och skarva/täta ihop med det rollade tätskiktet.
jag har tänkt att samtidigt sätta in ett sittbadkar med god omslutning för att minimera vattenrisk runt toastol som extra försiktighetsåtgärd.
Jag är fullt medveten att det aldrig håller mot försäkring, att det inte är så man SKA göra och att det inte blir någon form av våtrumscertifikat.
frågan är dock:
1. Är det möjligt att göra?
2. Hur då?
3. Vem anlitar jag (gärna konkreta tips) - bor i Mölndal/Göteborg.
tusen tack
vi har ett badrum som är felbyggt när vi köpte det. Toalettens stod är under nivå med golvet (jag vet). Tätskiktet är dessutom rollat när det borde varit folie.
Nu är tvisten mot säljarna avslutad och det gick bra. Funderar dock på en Quick-fix.
jag vill helt enkelt se om man kan förlänga stolen med en typ av wc-förlängning, för att sedan sätta på manschett och skarva/täta ihop med det rollade tätskiktet.
jag har tänkt att samtidigt sätta in ett sittbadkar med god omslutning för att minimera vattenrisk runt toastol som extra försiktighetsåtgärd.
Jag är fullt medveten att det aldrig håller mot försäkring, att det inte är så man SKA göra och att det inte blir någon form av våtrumscertifikat.
frågan är dock:
1. Är det möjligt att göra?
2. Hur då?
3. Vem anlitar jag (gärna konkreta tips) - bor i Mölndal/Göteborg.
tusen tack
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
Jag fattar inte beskrivningen. Lägg mer detaljer, och kanske bilder.
H hempularen skrev:
Här kommer lite bilder. Hoppas det kan hjälpa att hjälpa mig
Klicka här för att svara



