Har en murad och putsad källartrapp som har fått lite sättningar och sprickor. Muren står stadigt och min tanke är att laga den jag har även grävt upp för att göra något åt bakomliggande orsak.

Fråga:
- vad är bästa sätt att laga muren på
- Någon form av fuktspärr på baksidan, behöver jag dränera med något också eller räcker det

• Murad och putsad källartrappa med synliga sättningar och sprickor, bredvid uppgrävd mark.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Putstad stenmur med sättningssprickor och skador som behöver lagas.
    Skapa konto
  • Närbild på en spricka i en murad och putsad källartrappa, tecken på sättningar.
    Skapa konto
  • Närbild på spricka i en murad och putsad trappa utomhus med synliga tecken på sättningar.
    Skapa konto
  • Murad och putsad källartrappa med synliga sättningar och sprickor, delvis uppgrävd mark runtom.
    Skapa konto
  • Murad och putsad källartrappa med sättningar och sprickor, delvis grävd mark vid sidan och en skovel.
    Skapa konto
A Andersjh skrev:
Har en murad och putsad källartrapp som har fått lite sättningar och sprickor. Muren står stadigt och min tanke är att laga den jag har även grävt upp för att göra något åt bakomliggande orsak.

Fråga:
- vad är bästa sätt att laga muren på
- Någon form av fuktspärr på baksidan, behöver jag dränera med något också eller räcker det
Hur har det gått? Har liknande problem med min egen trappa.

Finns ingen räddning när det ser ut så där.

• Gilla
BSOD och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.