P
Hej

Jag har nyligen lagt golv, jag monterar en byrå nu men har råkat skada golvet lite (vet inte hur, försöker ta hand om det noga) men min fråga är, är det möjligt att lägga in något som liknar golvet?

• Skada på trägolv med tydlig repa och slitage mellan två plankor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Ser att tråden äldre men testar att skriva och förhoppningsvis får man tips :)

Har ett lite större hål, eller ett jack i laminat golvet. Blir för jobbig att behöva byta ut plankan, men hört om ett reparations kit för detta. Ngn som har egen erfarenhet av detta? Kan ni dela bilder på före och efter då man ser hur resultatet blev? Tack på förhand ☺️

• Laminatgolv med ett runt jack i ytan, visar behovet av reparation eller åtgärd.
    Skapa konto
  • Hål eller jack i ett ljust laminatgolv, sett uppifrån.
    Skapa konto
På trägolv, brukar jag ta sågspån(från golvet jag la och sågat till) och blanda med lite trälim. Sedan fylla i hålet eller sprickan, låta det torka och därefter slipa försiktigt med sandpapper. Fungerar varje gång 🙂 möjligtvis det hade funkat med laminat med.

S
C Cissisv skrev:
På trägolv, brukar jag ta sågspån(från golvet jag la och sågat till) och blanda med lite trälim. Sedan fylla i hålet eller sprickan, låta det torka och därefter slipa försiktigt med sandpapper. Fungerar varje gång 🙂 möjligtvis det hade funkat med laminat med.
Ah, låter ju som en superbra lösning 😃 och blir förmodligen även mer verklighetstroget. Men också min undran om det kan funka på just laminat?! 🤔 men kanske värt att testa ändå. Kan ju inte se sämre ut än de gör idag, med jacket som pryder golvet mitt i rummet liksom… 🙈

S
RoTe RoTe skrev:
Det finns reparationskit för laminatgolv

[länk]
Ja precis 😃 men undrar ifall ngn här på BH har ngn erfarenhet av de och kanske också kan dela bilder, innan jag själv ger mig på de 🙃

S
S Skåningen_1 skrev:
Ja precis 😃 men undrar ifall ngn här på BH har ngn erfarenhet av de och kanske också kan dela bilder, innan jag själv ger mig på de 🙃
Och tack 🙏☺️
RoTe RoTe skrev:
Det finns reparationskit för laminatgolv

[länk]
och tack RoTe 🙏☺️

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.