Hej!

Har tagit bort ett gammalt vägghängt element som börjat läcka. Det nya elementet kommer vara ett golvstående, lägre element, vilket gjort att jag behöver ta bort de gamla väggfästena samt spackla och måla över märkena.
Nu till min frågor:
- Räcker det att fylla igen håligheten efter väggfästet med vanligt spackel och sen slipa+måla? Eller behöver jag någon form av gipsbruk för att fylla igen? Hålet är ett par cm i bredd och djup. Själva väggen består av lager bestående tegel+puts+tapet+spackel om det är av betydelse.
- behöver jag grundmåla gipsbruket/spacklet innan jag målar över? Eller borde det räcka med två lager målarfärg?

stort tack på förhand!

• Ett skadat väggparti med en frilagd rostig skruv och flagande färg i en slits i gipsskivan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Använd ett gipsbaserat spackel, typ Casco wallfiller, så sjunker det inte ihop och spacklingen går fortare.

Annars är det bara att peta/borsta bort allt löst material och spackla på.

• Gilla
Renoveralgh
  • Laddar…
Gjorde exakt samma grej alldeles nyligen. Min gamla radiator satt i puts på vassmatta med bakomliggande timmer. Fyllde hålen med Casco OneFill Premium som är akrylbaserat. Ska funka att lägga så tjockt som 50mm, krymper inte, lättslipat och fäster bra. Största fördelen för en lat människa som mig är att det är färdigblandat.

• Gilla
Renoveralgh
  • Laddar…
Tack båda!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.