Hej!
Våra snickare har knackat bort gammal betongplatta (som stått under kakelugn som sedan länge är borta) och lagat golvet.
Problemet är att gamla golvet har mellanrum så nya golvet blir helt offsettat. Nya golvet är ungefär lika brett men klicker.
Hur lagar man ett gammalt golv snyggt? Har någon några tips på hur man kan lösa detta och linjera gamla och nya golv?
Våra snickare har knackat bort gammal betongplatta (som stått under kakelugn som sedan länge är borta) och lagat golvet.
Problemet är att gamla golvet har mellanrum så nya golvet blir helt offsettat. Nya golvet är ungefär lika brett men klicker.
Hur lagar man ett gammalt golv snyggt? Har någon några tips på hur man kan lösa detta och linjera gamla och nya golv?
Renoverare
· Stockholm
· 388 inlägg
Du får hitta golv som inte är spontad som är lika brett som det gamla golvet så borde det lösa sig. Ditt nya golv är säkert rätt bredd inkl. fjädern (tror jag att det heter).karoline malmberg skrev:
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Jag har svårt att se att ni kommer få till något som blir exakt linjerat. Om ni mot förmodan skulle få till det initialt kommer plankorna torka och krympa olika och era springor kommer vara olika igen. Mitt tips är att bryta mönstret helt och låta det vara en del av ert golvs historia att något annat har stått där tidigare.
Snyggt gjort. Kan inte bli bättre!