Hej, hur ska jag gå tillväga för att laga ett fönster som spricker i inner-ramen? Se bifogade bilder. Jag tänkte spackla där men är det en långsiktig lösning? Anledningen till att det spricker är troligtvis att vi bor i ett gammalt timmerhus från slutet av 1800-talet som rör sig med årstidernas växlingar.
Det är inte fönstret som spricker utan anslutningen mot fönsterbrädan som ser ut att vara gjord i två steg. Givet hur resten ser ut tror jag det är bäst att riva ut fönstersmygen/brädan och bygga från början, sedan mjukfog mot fönsterkarmen.
Klicka här för att svara

