Hej, hur ska jag gå tillväga för att laga ett fönster som spricker i inner-ramen? Se bifogade bilder. Jag tänkte spackla där men är det en långsiktig lösning? Anledningen till att det spricker är troligtvis att vi bor i ett gammalt timmerhus från slutet av 1800-talet som rör sig med årstidernas växlingar.
 
  • Ett sprucket fönster med skador i inner-ramen, visar påverkan i ett gammalt timmerhus. Utsikten inkluderar ett korrugerat tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sprucken inner-ram i fönster med vit gardin vid sidan i ett gammalt timmerhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är inte fönstret som spricker utan anslutningen mot fönsterbrädan som ser ut att vara gjord i två steg. Givet hur resten ser ut tror jag det är bäst att riva ut fönstersmygen/brädan och bygga från början, sedan mjukfog mot fönsterkarmen.
 
Som sagt, det är inte fönstret som spricker, det är skarven mot fönsterbrädet.
Antingen spackla sprickan så gott det går, eller riva bort och bygga upp på nytt.
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.