Hej!
Ska laga en betongskiva jag har hemma som jag göt i somras. Gjorde en tråd tidigare där jag lärde mig en hel del men fick inte riktigt svar på alla frågor.
I helgen ska jag grovslipa skivan så ballasten kommer fram. Men ska även laga små skador som vart vid rivningen så jag hade dåligt formmaterial som ledde till att det satt som ett frimärke i betongen. Som jag då fick svar på ska ska jag göra rent noga innan jag lagar. Sen lägga på lite primer innan jag lägger på en liten blandning utav samma betong som jag använde vid gjutningen (weber finbetong 0-3mm)
Efter det så har jag planer på att testa HTC Ezgrind 7 stegsmetod samt köra med HTC Cure och slutligen Stain protection som jag fick goda tips om. Men detta beror på kostnad då jag är student! Då jag bara hittade Stain protection i 10l dunkar så funderar jag på om polyuretanlack skulle funka?
Här är mina frågor som jag uppskattar om alla blir besvarade då jag aldrig har använd något av detta tidigare så har ingen speciell kunskap!
1. Rekommenderad primer för lagningen? Och hur läggs den på innan jag lägger dit bruk?
2. Vart får man tag på HTC Ezgrind, Cure och Stainprotection? Och vad kostar det? Hittade varken priser eller vart man kan köpa det på deras hemsida. Missade väl den mest synliga texten. Brukar vara så!
3. Om jag nu köper detta. Priser och hur använder jag det?
4. Funkar även polyuretanlack om jag inte köper Stain protection?
Hoppas på välskrivna svar så jag slipper fråga mer! Haha
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kim