3 942 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Laga bänkskiva i rostfritt?
Har lyckats klanta mig ordentligt, inför installation av ny spishäll behövde jag förstora det befintliga hålet där hällen låg. Givetvis lyckas jag göra hålet något för stort så att en glipa om ca 1 mm finns i framkant vid hällen.
Bänkskivan i fråga är gjord i ett styckte rotfritt med "inbyggd" diskbänk. Det jag undrar nu är - kan jag göra någonting för att rätta till mitt misstag, d v s förminska öppningen på något acceptabelt sätt?
Jag funderade på att lägga silikon där, men vet inte om det går att göra snyggt och vattentätt. Att köpa helt ny bänkskiva pga detta känns inte helt roligt, men kanske går det inte att rätta till?
All hjälp, tips och råd välkomna.
Mvh
Tummen mitt i handen
Bänkskivan i fråga är gjord i ett styckte rotfritt med "inbyggd" diskbänk. Det jag undrar nu är - kan jag göra någonting för att rätta till mitt misstag, d v s förminska öppningen på något acceptabelt sätt?
Jag funderade på att lägga silikon där, men vet inte om det går att göra snyggt och vattentätt. Att köpa helt ny bänkskiva pga detta känns inte helt roligt, men kanske går det inte att rätta till?
All hjälp, tips och råd välkomna.
Mvh
Tummen mitt i handen
Skulle det funka att göra en krage av aluminium-/stålprofil för att förminska öppningen och som stöd för hällen och silikonet?
kan du inte bara skjuta fram den så glipan gli i bak kant istället ?
Klicka här för att svara