Medlem
· Västra götalands län
· 241 inlägg
Hej forumet!
Nog finns det någon här som har koll på hur man löser vindskiva, vindskiveplåt när man har betongpannor och låg taklutning (15grader).
Problemet jag ser är att vindskivan ligger med ett perfekt avstånd (höjdmässigt) vid takpannorna, däremot när man kommer upp till nockpannorna är de säkert 50mm högre än vindskivans topp..
Hur löser man detta?
En bredare vindskiva löser problemet i toppen men då får man problem vid pannorna istället.
Stort tack för hjälpen!
Nog finns det någon här som har koll på hur man löser vindskiva, vindskiveplåt när man har betongpannor och låg taklutning (15grader).
Problemet jag ser är att vindskivan ligger med ett perfekt avstånd (höjdmässigt) vid takpannorna, däremot när man kommer upp till nockpannorna är de säkert 50mm högre än vindskivans topp..
Hur löser man detta?
En bredare vindskiva löser problemet i toppen men då får man problem vid pannorna istället.
Stort tack för hjälpen!
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 413 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 413 inlägg
Montera plåten först och sedan kapar du ur det som behövs ur nockpannan så den ligger snyggt. Sista pannan limmar du fast med lämpligt montagelim (finns speciella för takpannor om du vill vara säker)
Här är en bra bild.
https://www.byggahus.se/forum/threa...tigt-ut-ska-det-se-ut-sa.329793/#post-3129627
Här är en bra bild.
https://www.byggahus.se/forum/threa...tigt-ut-ska-det-se-ut-sa.329793/#post-3129627
Produkter som diskuteras: "montagelim"
Montagelim
Montagelim är ett starkt, mångsidigt lim anpassat för flera material som trä, metall, plast och mer. Dess unika formel tillåter användning även under svåra förhållanden, vilket gör det användbart för projekt i alla storlekar och i olika
Läs mer
Medlem
· Västra götalands län
· 241 inlägg
Tack så mycket för ett snabbt och bra svar!
Då var denna fråga löst
Då var denna fråga löst
Klicka här för att svara
