Har breddat garageuppfarten och fått en kant till gräsmattan. Tänker lägga två rader mursten som är 14 cm hög mot så jag får den ca 3cm över gräsmattan och sen marksten som en ram på insidan (såkallad gräsklipparkant). Har grävt ur från 2-10cm för att få muren vågrät (tomten sluttar en aning ut mot vägen).

Tänkte fylla upp det jag grävt ur med stenmjöl, men det blir svårt att komma åt med padda. Behövs det? Eller kan jag vattna och trampa ner det så det blir någorlunda stumt?

Stenarna ska sedan limmas ihop och sen kommer ett lass på ca 5cm slitlager läggas ut som kommer täcka nederkant av nedersta stenen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.