Fick ett 16A CEE uttag monterat vid en UC samt två elmätare sammanslagna till en med övergång från 2x 16A till 1x 20A.Faktura enl. följande: 4,5 h x 445kr,16A uttag 72,5 kr,1m EKK 49,5 kr + moms
summa 2656 kr med ROT avdrag 1405 kr,inget att klaga över eller hur?Inte något påslag på mtrl att klaga på heller,jag är nöjd!

Vad vill du ha sagt med detta?

Det ska nog vara hopskrivet, elektrikerfaktura. Elektrikern kanske var hög ;)

CarlMagnus skrev:
Vad vill du ha sagt med detta?
Kanske visa ett exempel på att inte alla fakturor från hantverkare är "saltade".

//Patrik

• Gilla
KumlaEkeby och 1 till
  • Laddar…
Att priset var lågt,ursäkta särskrivningen.

Precis som Patrik skriver,förvånande lågt pris,jag har i två år betalt för två abonemang varav det ena endast dragit ca 1000kWh årligen men däremot rejält med kringavgifter som nät,elhandel e.t.c. nu är jag nöjd.

Kul att du är nöjd med elfirman! Sen att du dessutom hittat en som debiterar halvtimmar istället för bara i heltimmar är ju ett plus för din del! Det vanligaste är att debitera heltimme för varje påbörjad timme (dock så brukar man vara lite flexibel på den punkten och inte skriva en heltimme till bara för att det dragit över 5 min t.ex.)

Kan berätta att jag som anställd serviceelektriker är alltid lite i kläm i situationen kund - firma där man å ena sidan försöker hålla timmarna nere för att göra ett bra och billigt jobb åt kunden, samtidigt som man ska driva in pengar till firman och då skriva all spenderad tid på kunden och så lite ställtid som möjligt och så. Kan vara lite kämpigt ibland att vara alla till lags. :p

//Patrik

• Gilla
Mattsson86 och 1 till
  • Laddar…
sagan1 skrev:
Fick ett 16A CEE uttag monterat vid en UC samt två elmätare sammanslagna till en med övergång från 2x 16A till 1x 20A.Faktura enl. följande: 4,5 h x 445kr,16A uttag 72,5 kr,1m EKK 49,5 kr + moms
summa 2656 kr med ROT avdrag 1405 kr,inget att klaga över eller hur?Inte något påslag på mtrl att klaga på heller,jag är nöjd!
Tycker nog att 49,5kr + moms för ekk är saftigt. Behöver inte ge mer än hälften i butik.

I det här sammanhanget spelar nog inte det priset någon roll.:p
För att åka in och fixa 1m kabel till billigare pris kostar nog mer i bränslekostnader och tid än vad kabeln kostade nu.;)

550kr/h och påslag på EKK med 7-800% tycker iaf jag inte imponerar.
Att bedöma hur snabbt jobbet utfördes lämnar jag till någon annan.

Det är väl själva uttaget som det inte var så mycket påslag på. I övrigt tycker inte jag att det var särskilt billigt. Rejält påslag på kabeln, i alla fall. Jag förstår inte om timkostnaden är ink. eller exkl. moms, men den är i vilket fall inte särskilt låg. Tidsåtgången? Det är också väldigt svårt att avgöra när man inte vet omständigheterna, men nog tycker jag att de elektriker jag haft har hunnit med betydligt mer på motsvarande tid.

Så jag tycker absolut inte att priset var något att skriva hem om (eller i ett forum).

Sen känns det naturligtvis billigare iom att skattekollektivet hjälper kunden att betala en stor del av fakturan.

andersmc skrev:
Så jag tycker absolut inte att priset var något att skriva hem om (eller i ett forum).
Jag tycker det är väldigt trevligt att för en gång skull få återkoppling från någon som faktiskt är nöjd med jobbet och fakturan. Visst var kabeln svindyr och ett mer normalt kabelpris hade säkert minskat totalfakturan med flera tior. Nu verkar ju TS vara nöjd ändå och det tycker jag visst att man kan dela med sig av!

• Gilla
charta77 och 5 till
  • Laddar…
andersmc skrev:
TS är nöjd men förefaller inte ha bästa koll. Generellt är ju värdet av utlåtanden och rekommendationer beroende av kunskapsnivån. Om jag själv till exempel skulle berömma något inom datorvärlden är värdet av utlåtandet nära noll.

Alfredo skrev:
Jag tycker det är väldigt trevligt att för en gång skull få återkoppling från någon som faktiskt är nöjd med jobbet och fakturan. Visst var kabeln svindyr och ett mer normalt kabelpris hade säkert minskat totalfakturan med flera tior. Nu verkar ju TS vara nöjd ändå och det tycker jag visst att man kan dela med sig av!
Jo, men nu var rubriken inte "Jag var nöjd med elektrikern" utan "Låg elektriker faktura". Visst är det trevligt både för TS och hans elektriker att TS är nöjd, men att han nöjd innebär inte att det verkligen är billigt.

Och visst hade "ett mer normalt kabelpris minskat totalfakturan med flera tior". Men när det nu var så lite det handlar om kunde det lika gärna varit på andra hållet - elektrikern kunde bjudit på kabelstumpen.

• Gilla
Micro
  • Laddar…
Vet inte om det var så låg faktura. Min lokala elektriker kostar 330:- + moms.

Men det hade så klart varit mycket värre :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.