6 210 läst · 26 svar
6k läst
26 svar
Länsstyrelsen avslår Försvarsmaktens överklagan - husägarna får ha solceller
Försvarsmakter blir en stat staten oavsett land som för eller senare går i krig.Nissens skrev:
Jag tror mer på diplomati, men så länge krigsmakten och vapenindustrin har för stor makt över politiken så får jag tyvärr erkänna att diplomatin hamnar i skymundan.
De enda som kan ändra på det är vi väljare om vi vill.
Den riktiga verkligheten ser tyvärr helt annorlunda ut.L L A Axelsson skrev:Försvarsmakter blir en stat staten oavsett land som för eller senare går i krig.
Jag tror mer på diplomati, men så länge krigsmakten och vapenindustrin har för stor makt över politiken så får jag tyvärr erkänna att diplomatin hamnar i skymundan.
De enda som kan ändra på det är vi väljare om vi vill.
Ukraina hade idag varit en del av Ryssland om de hade haft din tro…
Ja, de skulle sannolikt sluppit krig. Men tvingats bli en del av Ryssland. Det är inte Ukraina som har startat något krig.
Troligen skulle då alla Ukrainier åtnjuta privilegiet att sättas i ett "omskolnings"/koncentrationsläger för att Ryssland ska utrota spåren av den gamla kulturen.... Alla vet ju att koncentrationsläger är som söndagsskolan. Det har man sett i dokumentärer från 40talet(?).L L A Axelsson skrev:
I en värld utan polis och militär är det något annat som tar makten med våld och instiftar sina regler. Det är inte bättre.
Nu har jag ju inte skrivit att vi ska vara utan polis.Unikt namn skrev:
Troligen skulle då alla Ukrainier åtnjuta privilegiet att sättas i ett "omskolnings"/koncentrationsläger för att Ryssland ska utrota spåren av den gamla kulturen.... Alla vet ju att koncentrationsläger är som söndagsskolan. Det har man sett i dokumentärer från 40talet(?).
I en värld utan polis och militär är det något annat som tar makten med våld och instiftar sina regler. Det är inte bättre.
Det finns väl ingenting i människans historia som visar att diplomati skulle kunna ersätta krig…L L A Axelsson skrev:
Tror du att Putin hade kunnat erövra Ukraina med diplomati?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Brukar Länsstyrelsen följa lagen?
Bygglov -
Ansökan till länsstyrelsen om att bygga garage närmre än 12 m från väg
Bygglov -
Länsstyrelsen upphäver bygglov för fritidshus – "huset passar inte in i landskapet"
Artikelkommentarer -
Länsstyrelsen bekämpning av invasiva arter sparas bort
Trädgård allmänt -
Avslag från Länsstyrelsen, högst oklart varför.
Juridik