Det låter som att det är en skitfärg - byt till något som fungerar istället ;)
 
Jag målade något med en ladyfärg (inte vattenbaserad). Det blev lite lättare när jag spädde den så att den flöt ut lättare. Men jag borde nog egentligen spätt den ännu mer...
 
Köpte idag en en sorts platt pensel . Man stryker på lagret man ska ha med pensel. Å sen drar man denna platta men jätte fint hår på vågrätt och lodrätt över ytan. Blev klart väldigt slätare. Mindre ränder. Får se tills imorgon när det torkat. Hur d blev.. lägger ut en bild då.
 
nemlan skrev:
Skumt. Classic borde som sagt vara lättare, men å andra sidan så utgick den väl runt 2012 så du kanske bara jobbar med en gammal burk? Tänk på att handla penslar med naturborst till lösningsmedelsburen färg och syntetborst till vattenburen.
Classic har inte utgått
 
Gav upp denna classic färg.

Målade en mängd luckor till köket. Blev väl sådär reseultatet. Lite randigt å så. Å sedan när det var dags att montera dom 6 v senare så hade färrgen inte genomhärdat!!!!! #^$^%&^=^$ vad ärd för skit.

Bytte till en ny model.Lady Supream finisch. Tror jag den hette. Å blev bra resultat direkt och även härdat å bra efter något dygn.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.