Hej!

Ska snart till att måla våra fönstersmygar och står inför ett dilemma. Vilken färg ska jag välja. Fönster karmarna är av "kritvit" PVC och kommer antagligen inte gulna med tiden. Lister, dörrar, dörrfoder/karmar är fabriksmålade i S0502Y. Fönsterbrädan är ca 25 cm djup och kommer att belastas med krukor och annat krimskrams.

Vilket av följande alternativ skulle du föredragit och varför?

1. Beckers Elegant Aqua Lackfärg Halvblank VIT - Överallt
2. Beckers Elegant Aqua Lackfärg Halvblank S0502Y - Överallt
3. Beckers Elegant Aqua Lackfärg Halvblank S0502Y på sidorna och upptill och Jotun LADY Classic VIT på fönsterbrädan.
4. Jotun LADY Classic VIT - Överallt
5. Annat alternativ?

/Fredric

Omständigt inlägg :) Orkar inte reda ut exakt vad du syftar på, men jag föreslår att måla om de vita PVC ytorna i S0502-Y, Elegant Aqua 40, så slipper du måla resten.

Såg att Nordsjö har någon variant med hård yta som är till för just avställningsytor. Kör du en vanlig vattenbaserad akrylatlackfärg och ställer krukor och grejer på så får du i värsta fall fastlimmade krukor och i bästa fall fula ringar på ytan...

Byggmax har för övrigt en List-färg i den färgkod du är ute efter, som jag har hört ska vara helt ok. (Skulle inte använda den på fönsterbrädan dock....)

Håller med "nemlan". Har själv målat allt med Alcros servalac s0502y pga innerdörrarna redan hade den kulören.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.