Det begynner å bli kaldt i innlandsnorge (- 10 i natt), og min nye vedpanna er ikke kommet. Skulle gjerne ha nyttet min gamle nå foreløpig, men min laddomat har begynt å fuske. Problemet er at laddningslampen på styringsboksen (detter er vel den som heter 3000) begynner å ville slå "halvveis" inn og ut samme hvor kaldt vannet i pannan er. Laddpumpen vil da starte/stoppe. Den slår heller ikke inn ordentlig, virker som det er dårlig kontakt. Fresende lyd som ved sveising inne i boksen. Noen som vet hva feilen kan være? Alt funket fint for 14 dager siden, men i går var det blitt noe feil.

Troligtvis ett relä som inte drar orkar slå till/från

Bare litt rart da at laddningen kan slå inn når dette hjulet for laddningstempen er innstilt på 80 grader, men pannan er bare 40 grader. Virker nesten som om den har fått "støv på hjernen", slik som kunne skje med volumknappen på bilradioer før i tiden mens disse var av typen dreiebrytere. På traktorer var disse håpløse fordi i et støvete miljø som det gjerne er på en traktor, ble det bare skraping og skurr og umulig å stille volumet på radioen nøyaktig etterhvert. Kan noe lignende være tilfellet med laddomaten også?

Sto og skrudde på dette rattet i flere minutter, nå ser det ut til at det er i orden igjen

d^_^b

Eller det var den visst ikke likevel. Kjelen kokte og laddomaten forsøkte å slå inn uten å greie det. Får ta den til en elektriker som kan måle litt på den og se om han kan finne noen feil.

då blir det en sån här:(
får hoppas ni hittar felet börjar bli kallt på nätterna
kan ju ta någon dag innan man fått nya delar om det inte är "standard" elmontörs delar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.