Hallå!

I badrummet har vi ett jordat enkel-uttag med lucka som sitter ganska nära handfatet.

Vi har flera eltandborstar och en står jämnt på laddning. Vi skulle dock vilja att flera kan laddas samtidigt, men det finns som sagt bara ett uttag.

Finns det något som motsvarar bilden som man kan montera i badrum, eller någon annan godkänd och säker lösning? Det på bilden är ju ojordat, men det kanske inte spelar någon roll när det bara är euro-kontakt som kan användas?

• Vit ojordad 4-vägs eluttagsadapter från Schneider Exxact för euro-kontakter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Stuff skrev:
En sån kanske? [länk]

Eller ännu flera: [länk]
Inte alls så dumt! Skulle hellre föredra en fast lösning men speciellt den första såg väldigt smidig ut. Om inte annat i väntan på en bättre lösning!

Du kan montera 4-vägs-eurouttaget om du vill, du behöver inte ha jord i uttaget eftersom det är eurouttag.

• Gilla
sir_erken och 1 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Du kan montera 4-vägs-eurouttaget om du vill, du behöver inte ha jord i uttaget eftersom det är eurouttag.
Det låter allra bäst/snyggast!
Måste kolla fruns hårtork bara, den kanske har vanlig kontakt och är jordad kom jag på

Förmodligen är den ojordad, men har en stor kontakt ändå eftersom de platta bara får användas till saker som drar max 2,5A

• Gilla
Demmpa
  • Laddar…
E elmont skrev:
Jag tror att du får svårt att hitta en hårtork med europlugg, effekten på hårtorkar är helt enkelt för stor för en eurostickpropp. Men det finns uttag med både schuko uttag och eurouttag u samma "skal".
Det här tex [länk]
Det där svar snyggt! Nått sånt jag behöver tror jag! Hade varit perfekt med ett sånt med lucka över det vanliga uttaget, men man kanske inte kan få allt!

Varför vill du ha en lucka över det vanliga uttaget?

Jag är inne på att byta ut våra uttag med lock till uttag utan lock eftersom locken bara är irriterande. Där uttagen sitter kommer det aldrig att komma något strilande vatten eller liknande, lär inte ens komma några stänk mer än max det man kan ha på händerna.

Demmpa Demmpa skrev:
Varför vill du ha en lucka över det vanliga uttaget?

Jag är inne på att byta ut våra uttag med lock till uttag utan lock eftersom locken bara är irriterande. Där uttagen sitter kommer det aldrig att komma något strilande vatten eller liknande, lär inte ens komma några stänk mer än max det man kan ha på händerna.
Iofs sant. Locket är irriterande och det sitter oftast laddare i så det är nästan alltid öppet!

Bono_R Bono_R skrev:
Jag satte upp detta [länk]

/B
Som uppdatering slutade det med en adapter just nu, men jag kommer byta uttaget till ett för antingen 4 euro eller det ovan med två euro och ett vanligt jordat. Så fort vi bestämt vad som blir bäst!

Men det blev ett med 4 på ett uttag i ett av barnrummen nu direkt. Uttaget har unte kunnat användas på grund av att sängen står emot. Nu sitter tre lampor inkopplade i nya uttaget och allt får plats trots sängen!

• Gilla
Bono_R
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.