1 849 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Lackfräs sökes Lund/skåne
Hej
Jag har slipat på min gamla furutrappa en hel dag och trots bra excenterslip (Bosch GEX 125-150) och bra papper kommer jag ingenvart.. Trappan blir mest blankpolerad och det finns mååånga små märken jag egentligen vill slipa bort som inte vill gå bort.
Jag har insett att en lackfräs nog är lösningen. Dock klent med dylika på lokala hyrfirmorna. är det någon som har en sådan och kan tänka sig hyra ut den så vore jag tacksam..
Jag har slipat på min gamla furutrappa en hel dag och trots bra excenterslip (Bosch GEX 125-150) och bra papper kommer jag ingenvart.. Trappan blir mest blankpolerad och det finns mååånga små märken jag egentligen vill slipa bort som inte vill gå bort.
Jag har insett att en lackfräs nog är lösningen. Dock klent med dylika på lokala hyrfirmorna. är det någon som har en sådan och kan tänka sig hyra ut den så vore jag tacksam..
Jag köpte en metabo från tyskland inför vår trapprenovering. Sålde den 3-4 månader senare för en femhundring mindre än inköpspris inkl frakt. Två timmar på blocket var allt som behövdes för att få den såld. Var 3-4 st till som var intresserade innan köparen hunnit hämta den samma dag.
ja det verkar ju som att det får bli det alternativet.
ingen som har en maskin till salu annars?
ingen som har en maskin till salu annars?
Svara mig själv..ljhnilsson skrev:
Jag fick aldrig tag på någon Lavkfräs.
Däremot ett tips från killen på Stavdal. ( som jag trodde hade en fräs att hyra ut )
Dra ut en sträng matolja över trappsteget och slipa med så grovt papper som möjligt.
Jag trodde han drev med mig men tänkte att det kan ju inte skada att testa.
O se på fan, set funkar!
Matolja.n binder fernissan på stegen och även om det går åt en del papper så går skiten bort.
Hade man nu kunnat få tag på 24 papper istället för 40 papper hade det nog avverkat snabbare. Vet dock inte vart man köper dessa.
Slipa du för hand eller med maskin?ljhnilsson skrev:Svara mig själv..
Jag fick aldrig tag på någon Lavkfräs.
Däremot ett tips från killen på Stavdal. ( som jag trodde hade en fräs att hyra ut )
Dra ut en sträng matolja över trappsteget och slipa med så grovt papper som möjligt.
Jag trodde han drev med mig men tänkte att det kan ju inte skada att testa.
O se på fan, set funkar!
Matolja.n binder fernissan på stegen och även om det går åt en del papper så går skiten bort.
Hade man nu kunnat få tag på 24 papper istället för 40 papper hade det nog avverkat snabbare. Vet dock inte vart man köper dessa.
Jag slipade med maskin samt skrapade med en fönsterskrapa. Hittade ett lite vågigt blad på Jula som avverkade sjukt mycket.
Klicka här för att svara