2 765 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Lackering av element
Jag har lämnat in ett element på blästring och lackering eftersom den skulle vara så svår fixa själv (sektionsradiator).
Jag fick tillbaka den igår men kommer att reklamera jobbet då färgen inte täcker helt och för att det finns flagor kvar från den gamla färgen.
Min fråga är om element m.m. inte måste grundmålas före lackering? Eftersom metallen lyser igenom på flera ställen är det, förutom tecken på dålig lackering, även tecken på att den inte grundmålats.
Men jag vet inte om det kan finnas lackfärg som inte behöver ligga på grundfärg.
Jag fick tillbaka den igår men kommer att reklamera jobbet då färgen inte täcker helt och för att det finns flagor kvar från den gamla färgen.
Min fråga är om element m.m. inte måste grundmålas före lackering? Eftersom metallen lyser igenom på flera ställen är det, förutom tecken på dålig lackering, även tecken på att den inte grundmålats.
Men jag vet inte om det kan finnas lackfärg som inte behöver ligga på grundfärg.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 723 inlägg
Elementfärg brukar inte behöva grundas. På en bättre lackfirma borde de kunna pulverlacka. Då laddas prylen upp statiskt så färgen hamnar överallt. Spraymålar man på vanligt sätt kommer man aldrig åt alla ytor. Försöker man så kommer det att rinna på de synliga ytorna.
Klicka här för att svara