Hej,

Tänkte fråga här och få lite inspiration om hur jag kan åtgärda det.

En hantverkare byggde vårt uterum och när det regnar som mest läcker det från takslutet och där de byggde ut uterummet (kanalplast). Han var här och åtgärdade det (med fog tror jag) och det blev betydligt bättre men idag började det läcka igen, betydligt mindre men ändå lite.

Tänkte kolla med er om något har samma erfarenhet? Det känns också som det är lite fördröjning tills vattnet börjar läcka, precis som det tar ett tag för vattnet att leta sig igenom 🧐. Vad tror ni?

• IMG_4348.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_4347.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_4349.jpeg
    Skapa konto
C
Det intressanta är egentligen hur det ser ut på ovansidan av uterumstaket, i anslutningen till takfoten. För det är där det läcker in antar jag(?)

Hur är plåten under hängrännan monterad?

Svårt att se på bilderna med troligt så blåser det in vatten borde suttit en plåt med tätning mot fasaden

C cpalm skrev:
Det intressanta är egentligen hur det ser ut på ovansidan av uterumstaket, i anslutningen till takfoten. För det är där det läcker in antar jag(?)
Ja exakt, tyckte jag tog en bild på det?

W whak skrev:
Hur är plåten under hängrännan monterad?
Tror de satt det rakt mot virket. Min gissning är att vatten letar sig in mellan virke och takplåt från uterummet? Ser ut som han fogat mot hängränna och virke (ovanför hängrännan).

• IMG_4352.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_4353.jpeg
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.