Hej!

Nyss skaffat hus och vattenkranen läcker en hel del vatten när man använder den. Jag ska testa att byta packning, men jag bara undrar då packningen ändå såg ganska frisk ut (Jag vet ärligt talat inte hur de ska se ut om de är slitna i och för sig) Men anledningen till att jag frågar är för att det går att vicka så mycket upp och ned på kranen, ska det gå att göra så eller kan det vara nåt annat som behöver bytas? Tänker ifall det är fel dimension på kranen gentemot muttern eller så.

Anledningen till att jag gör en tråd om det är för att jag ska in på bygghandeln imorgon, och då jag har en bit dit så vill jag helst köpa på mig allt jag kan tänkas behöva när jag är där.

Tack på förhand! :)(y)

Skruva loss hela pipen och ta med dig till VVS butiken så du kan få rätt grejer
Den där blandaren har ju några år på nacken

GoC GoC skrev:
Skruva loss hela pipen och ta med dig till VVS butiken så du kan få rätt grejer
Den där blandaren har ju några år på nacken
Ja jag får prova med det. Tack för svar!
Krilleman Krilleman skrev:
Frågan var alldeles nyligen uppe...

[länk]
Utmärkt! Går det att säga utifrån bilden ifall det här är en FMM-kran? Så jag vet vad jag ska söka efter på nätet ifall grejerna inte finns inne på bygghandeln.

Tack vare länken till tråden som var före mig så luskade jag ut att man kan skicka lite bilder på blandaren till FMM så svarade dom bara inom ett par timmar att det var packningssatsen 3702-3000 jag skulle ha. Tack för hjälpen allesammans! :)(y)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.