Hej,

Jag har precis flyttat in i ett radhus med en FM Mattsonblandare som läcker i pipen. Tänkte höra om det finns nån FM expert som kan briefa en VVS novis...

Blandaren är en gammal FM med nr 3005-0610, länk till bild kommer här: http://webbase.ostnor.net/FMMattssonWeb/Katalogdatabas/images_webjpg/38539.jpg.

Det läcker mellan pipen och muttern som man skruver fast pipen i själva blandaren med. Pipen är svängbar.

Vad kan det vara som gör att det läcker? Är det packningen under själva "muttern" eller är det i själva "muttern".

Jag har bytt packningen under då den gamla såg trött ut. Tog den nya packningen från classe i sjön, men denna var kanske för mjuk, det läcker iaf fortfarande. Letar jag på rätt ställe eller är det bäst att köpa ny pip?

Tack på förhand

Martin
 
Tackar! Packningssatsen gjorde susen. Det var en oring inne i själva muttern som blivit sliten helt platt och släptte vatten.
 
  • Gilla
mulpac
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.