Hej,
Ny på forumet, men jag är ofta in och läser era kloka inlägg.
Dock har jag stött på patrull, har någon flummig ventil som börjat läcka. Har jag förstått det rätt är det någon form av ventil som ska öppna och släppa ut tappvarmvatten om pannan blir för varm - det märkliga är dock att den läcker då pannan är kall, då jag inte eldat på ett tag.
Den läcker även då jag skruvar bort ringen och metallslangen upptill. Sitter någon kägla under, kan plocka bort även den utan större skillnad.
Kan man laga den eller ska man köpa en ny, och vad heter mojängen i så fall?
Metallslangen är kopplad till expansionsledningen...