Vår kran i tvättstugan som vi har tvättmaskinen kopplad på har börjat läcka? Nån som vet om det går att fixa, eller måste jag köpa ny? Enda jobbiga är att jag måste stänga av vattnet helt å tömma systemet för att byta…
Den läcker där pilen pekar, alltså från utrymmet under själva skruvknoppen… dock bara när kranen är öppen. Normalt står den ju öppen hela tiden… men nu måste jag stänga den mellan varje tvätt.
Den läcker där pilen pekar, alltså från utrymmet under själva skruvknoppen… dock bara när kranen är öppen. Normalt står den ju öppen hela tiden… men nu måste jag stänga den mellan varje tvätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle gissa på att det är lättast att byte hela rasket även fast kranöverdelen går att byta separat.
149:- på Biltema med korrekt backventil.
https://www.biltema.se/bygg/vvs/ventiler/tappventil-backventil-g12-2000033542
Täta gängan med lin+locher.

149:- på Biltema med korrekt backventil.
https://www.biltema.se/bygg/vvs/ventiler/tappventil-backventil-g12-2000033542
Täta gängan med lin+locher.

Det är bara att byta krankäglan.N niklascarlweitz skrev:Vår kran i tvättstugan som vi har tvättmaskinen kopplad på har börjat läcka? Nån som vet om det går att fixa, eller måste jag köpa ny? Enda jobbiga är att jag måste stänga av vattnet helt å tömma systemet för att byta…
[bild] [bild]
Här kan du se hur
Hmm ja det där ser ju exakt ut som mitt läckage. Fråga, enligt filmen måste jag stänga av vattnet… behöver jag tömma systemet också. Alltså, är det ”helt öppet” under den där delen eller kan jag va snabb å peta in den nya utan att det sprutar? Behöver jag tömma allt så spelar det ingen roll, då kan jag ju lika gärna köpa ny kran ♂️T Tompafix skrev:
Klicka här för att svara