Vår kran i tvättstugan som vi har tvättmaskinen kopplad på har börjat läcka? Nån som vet om det går att fixa, eller måste jag köpa ny? Enda jobbiga är att jag måste stänga av vattnet helt å tömma systemet för att byta…
Den läcker där pilen pekar, alltså från utrymmet under själva skruvknoppen… dock bara när kranen är öppen. Normalt står den ju öppen hela tiden… men nu måste jag stänga den mellan varje tvätt.
Vattenväggkran med blå markering, kopplad till flexibel slang, mot kakelvägg och vitmålad rörledning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vattenkran med avbruten kranhandtag och en röd pil som pekar på skadan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Krilleman
N niklascarlweitz skrev:
Vår kran i tvättstugan som vi har tvättmaskinen kopplad på har börjat läcka? Nån som vet om det går att fixa, eller måste jag köpa ny? Enda jobbiga är att jag måste stänga av vattnet helt å tömma systemet för att byta…
Den läcker där pilen pekar, alltså från utrymmet under själva skruvknoppen… dock bara när kranen är öppen. Normalt står den ju öppen hela tiden… men nu måste jag stänga den mellan varje tvätt.
[bild] [bild]
Det är bara att byta krankäglan.
Här kan du se hur

• Gilla
Mikael Lantto
  • Laddar…
Krilleman
T Tompafix skrev:
Här kan du se hur
Fast det är ju inte krankäglan som orsakar läckaget TS har...

Själva kranöverdelen är dyrare att köpa lös än en helt ny tappventil tragiskt nog.

T Tompafix skrev:
Här kan du se hur [media]
Hmm ja det där ser ju exakt ut som mitt läckage. Fråga, enligt filmen måste jag stänga av vattnet… behöver jag tömma systemet också. Alltså, är det ”helt öppet” under den där delen eller kan jag va snabb å peta in den nya utan att det sprutar? Behöver jag tömma allt så spelar det ingen roll, då kan jag ju lika gärna köpa ny kran ‍♂️

Krilleman Krilleman skrev:
Fast det är ju inte krankäglan som orsakar läckaget TS har...

Själva kranöverdelen är dyrare att köpa lös än en helt ny tappventil tragiskt nog.
Fast enligt filmen så är ju läckaget identiskt.

Lr så byter man o-ring på spindeln i FMM överstycket.
7,3x2,4

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.