Se bilder. Det droppar om kopplingen. Jag har skruvat åt - hjälpte inte. Har skruvat isär och kikat. Ser ingen spricka. Finns inte någon packning vad jag kan se - men det kanske skall vara så? Vad kan vara fel?
Jag tror läckan beror på att konan skurit in för djupt i röret.
Det går faktiskt att dra kopplingar för hårt.
Och med dagens krav ska det vara stödhylsa i förkromade rör! (Gäller ej gamla installationer)
Det lättaste är nog att kapa bort en snutt rör, sätta en rak koppling och ny FPL mutter+kona. Givetvis stödhylsor också i dom nya kopplingarn!
Det går faktiskt att dra kopplingar för hårt.
Och med dagens krav ska det vara stödhylsa i förkromade rör! (Gäller ej gamla installationer)
Det lättaste är nog att kapa bort en snutt rör, sätta en rak koppling och ny FPL mutter+kona. Givetvis stödhylsor också i dom nya kopplingarn!
Medlem
· Västernorrland
· 11 692 inlägg
Det syns ju tydligt att röret har minskat i diameter just vid konan......eller ljuger bilden lite?
Jag vände på röret och då slutade det droppa. Sitter i ett avlägset hus och rörmokare är inte tillgänglig. Så det var skönt att jag kunde lösa det tillfälligt. Imorgon blir det bilåkning. Jag kommer förbi biltema så jag skulle kunna köpa till en bättre lösning. Men tyvärr är jag inte helt med på vad som behövs. Jag är med på ett ungefär - men skulle nog behöva en skiss. Alternativt väntar vi på rörmokare. I vilket fall - tack för engagemang, uppskattas!
Klicka här för att svara