Har en toalettstol som har börjat läcka. Tog bort höljet och testa spola så ser jag att det sprutar vatten vid piggen som rör sig in och ut som jag har markerat med en pil på bilden.
Ibland droppar det bara ner därifrån (video 1) och då läcker det inte, men tänker att det inte ska droppa där ifrån oavsett kanske?
Men ibland börjar den fräsa och det sprutar vatten åt alla håll (video 2) och du kommer det på höljet och rinner sedan ner på golvet. ibland sprutar det ännu mer än det gör på denna video.
Någon som har en aning vad som är fel och vad man kan göra?
Ibland droppar det bara ner därifrån (video 1) och då läcker det inte, men tänker att det inte ska droppa där ifrån oavsett kanske?
Men ibland börjar den fräsa och det sprutar vatten åt alla håll (video 2) och du kommer det på höljet och rinner sedan ner på golvet. ibland sprutar det ännu mer än det gör på denna video.
Redigerat:
Hade likande fel på en toalettstol - då var det gummimembranet som spruckit varpå det sprutade/läckte ut vatten. Enkelt avhjälpt. Kostade inte många kronor att byta ut.T Tixwi skrev:Har en toalettstol som har börjat läcka. Tog bort höljet och testa spola så ser jag att det sprutar vatten vid piggen som rör sig in och ut som jag har markerat med en pil på bilden.
Klicka här för att svara