Medlem
· Kronobergs län
· 67 inlägg
Hej.
Har en gammal kran för vatten utomhus (genom källarväggen). Huset är från 1965, kranen lika så.
Kranen är inte använd på riktigt länge men skulle nu vilja börja använda den. Det går att vrida på vattnet samt vrida av det men det har en tendens att stå och droppa om man inte drar åt med en rörtång.
Nu till frågan, går det att renovera en sådan kran på nått sätt eller finns det nått nytt smidigt att ersätta den med?
Bifogar en bild på eländet.
Mvh.
Har en gammal kran för vatten utomhus (genom källarväggen). Huset är från 1965, kranen lika så.
Kranen är inte använd på riktigt länge men skulle nu vilja börja använda den. Det går att vrida på vattnet samt vrida av det men det har en tendens att stå och droppa om man inte drar åt med en rörtång.
Nu till frågan, går det att renovera en sådan kran på nått sätt eller finns det nått nytt smidigt att ersätta den med?
Bifogar en bild på eländet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mvh.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "rörtång"
Rörtänger
Rörtänger är specialiserade verktyg som används för att greppa och vrida rör och rördelar vid montering eller demontering. De är utformade med kraftiga käftar som kan ge ett fast grepp om runda, fyrkantiga, sexkantiga och åttkantiga rör
Läs mer
Medlem
· Kronobergs län
· 67 inlägg
Nu kanske det fungerar 
Tack för trådstarten! Jag har precis samma kran och precis samma problem! Jag ställer en följdfråga: Är det någon som vet om och isf var man kan köpa förlängare till själva avstängningsventilen? Jag har bytt panel och lagt mig till med luftspalt så jag behöver en som är 7 cm längre, tips?
Jag hade en sån där i min kåk, och det är gamla galvade rör. När jag tänkte göra samma sak som nämnt ovan så gick det för kung och fosterland inte att få upp den. Jag fick ta en gasbrännare och värma upp kring gängorna för att det skulle expandera, då gick det att få upp. Dock gick det inte att få igen efteråt.
Jag köpte istället 2 nya utkast och satte dit, och drog ut varmt / kallt vatten. Nu har jag både v/k i uteköket
Jag köpte istället 2 nya utkast och satte dit, och drog ut varmt / kallt vatten. Nu har jag både v/k i uteköket
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
