Hej!
Jag har en blandare från Grohe som läcker i anslutningen mot diskmaskinen. Den läcker uppe i kopplingen mot själva blandarhuset och inte där diskmaskinsslangen möter röret från blandaren utan alltså i andra ändan av det röret. Går det att ta loss det röret och eventuellt byta skadade packningar/o-ringar?
(Bilder får komma lite senare om det behövs.)
 
B
Prova att dra åt lite. Det brukar vara en gummipackning där. Lite svårt att komma åt bara, har för mig att man brukar få rota lite i verktygslådan innan man hittar ett verktyg som får plats.
 
B BSOD skrev:
Prova att dra åt lite. Det brukar vara en gummipackning där. Lite svårt att komma åt bara, har för mig att man brukar få rota lite i verktygslådan innan man hittar ett verktyg som får plats.
Hmm, Det röret går inte att dra åt. Jag har inte fattat hur tätningen fungerar, men röret går att rotera 360 grader utan att dras åt eller gängas ur.
 
B
Aha, då är det inte som på min blandare. Kan inte hjälpa dig då.

Jag förstår inte riktigt varför man skulle vilja ha en sådan funktion där, det brukar ju vara lekande mutter i andra änden av röret.

Kanske @Krilleman har något att tillägga? Men en bild i detta läge kanske underlättar.
 
B BSOD skrev:
Aha, då är det inte som på min blandare. Kan inte hjälpa dig då.

Jag förstår inte riktigt varför man skulle vilja ha en sådan funktion där, det brukar ju vara lekande mutter i andra änden av röret.

Kanske @Krilleman har något att tillägga? Men en bild i detta läge kanske underlättar.
Bild går att lösa, jag måste bara till lägenheten där blandaren sitter och skruva loss den.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.