B BoKungen skrev:
Ja det stämmer bra, jag förstår inte hur jag ska få bort resten. Behöver man något specialverktyg?
Skruva bort chromeringen

A A-Man_08 skrev:
Skruva bort chromeringen
Den sitter som berget och är helt rund så jag kan inte använda något verktyg utan att skada ytan.

B BoKungen skrev:
Den sitter som berget och är helt rund så jag kan inte använda något verktyg utan att skada ytan.
Ordentligt tejpad rörtång eller polygrip?

makhno_ makhno_ skrev:
Ordentligt tejpad rörtång eller polygrip?
OK, det kanske kan funka. Jag testar imorgon. Tack för tipset 😀

B BoKungen skrev:
OK, det kanske kan funka. Jag testar imorgon. Tack för tipset 😀
Var försiktig och försök säkerställa att tångens tänder inte går igenom tejpen.

Unikt namn
Jag hällde lite ättika i en blandare som va trög att få isär. Det fick gosa en stund innan jag gjorde ett nytt försök att vrida upp den, det gick lättare då.

Det sr ut som att den är gängad på insidan på bilden?
Den grå ringen är det en del som föll av när du tog bort locket eller följde det med den nya insatsen isåfall kan det vara verktyget som du använder för att lossa den verkar ha samma form invändigt och utanpå formen för ett verktyg,

Vänta med på vrida på själva ringen jag kan ha fel där, försöker hitta mer info om blandaren.

Jag får helt klart känslan av att den är konstruerad så att den inte ska gå att byta. Jag har prövat med ättika och sedan även WD40 utan att det lossnar. Nu har jag trots tejpning lyckats repa den så pass att det enda som är kvar att göra är att åka till Ikea och köpa en ny. De som köpt huset har ju betalat för en Dalskar, annars hade det troligen blivit ett annat märke.

Jag tänker inte supporta Ikea med att äta köttbullar denna gång!!!

Tack för all hjälp!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.