Hej,
Då jag är allt annat än VVS-expert tänkte jag be forumet om tips, då jag har ett badrum som är byggt 2018 till följd av vattenskada och önskar undvika en repris på eländet.
Det dropp-läcker nu från rörgenomgöringen i väggen, till saken hör att på grund av en ogenomtänkt konstruktion av badrumskommoden så är det oerhört tight i utrymmet och det krävs en hel del för att lyckas rensa vattenlåset och sannolikt har den gamla silikon(?)-tätningen släppt i samband med att frugan stökat och bökat därunder. Ni kan bortse från att jag själv i ett första desperat försök testat att täta med Unigum (tätningskitt) som jag hade hemma, men det kryper in små droppar i kittet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det som förvånar mig är dock att mitt minne säger mig att det utanpåliggande avloppsröret från handfatet normalt är av mindre diameter än avloppsröret, och att man då bara kan använda t.ex. en gumminippel för att få det tätt. Men då det är erfarna fackmän som utfört arbetet så utgår jag från att det är korrekt gjort...
Någon som har något bra tips på hur jag ska få det tätt?
Mvh,
Calle