Har upptäckt fuktskador i taket i skafferiet. Måste ha runnit där sen huset byggdes.
Det finns en Benders avluftare som är kopplat med några "adaptrar" mot VERTIKAL placerat 70mm rör mot avloppet i köket. Det ser ut att det är fel på fallet!
Gipset u skafferiet är helt skört. Kan smulas mellan fingrarna.
Nu till min fråga.
Bör det inte finnas ngt regnskydd ovan avluftningen? I så fall vilken?
Saken är anmäld till försäkringsbolaget. Dom ska skicka en besiktningsman...
Det var dom som påpekade (dom har sett bara foton) att avsaknad av regnskydd kan vara till min nackdel.
Vad tycker ni?
Det finns en Benders avluftare som är kopplat med några "adaptrar" mot VERTIKAL placerat 70mm rör mot avloppet i köket. Det ser ut att det är fel på fallet!
Gipset u skafferiet är helt skört. Kan smulas mellan fingrarna.
Nu till min fråga.
Bör det inte finnas ngt regnskydd ovan avluftningen? I så fall vilken?
Saken är anmäld till försäkringsbolaget. Dom ska skicka en besiktningsman...
Det var dom som påpekade (dom har sett bara foton) att avsaknad av regnskydd kan vara till min nackdel.
Vad tycker ni?
Nej det ska inte finnas då det lilla vatten som regnar ner i röret normalt bara försvinner ner i avloppet, bakfallet och förminskingen till 75mm är fel men det borde inte läcka ändå. Nån skarv har kanske släppt pga avsaknaden av klammer vilket är orsaken till bakfallet.
Redigerat:
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 469 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 469 inlägg
Fixa bakfallet, som det är nu kommer det ju alltid stå vatten i böjen o förminskningen... Sen helst byt så du har grovt rör hela vägen. Byt gipset och ev. torka ut om det är blött, är någon helgs jobb och nån tusing i material.
Klicka här för att svara