Skall montera nytt stänkskydd i köket och första tanken var glasskiva framför tapeten, men blev avrådd från detta då väggen inte är helt spikrak. (gammalt hus). Någon nämnde att man istället kunde lacka tapeten ovanför diskbänken med golvlack och uppnå samma effekt..... Låter ju oerhört smidigt om det funkar. Någon som testat detta? Hur blir det med tiden? Risk för färgändringar, etc?