Tänkte köra renoveringsgips istället för dra ner tapeten då de va ett rent helvete sist.. så nu när jag ska hitta gips finns de bara 900mm breda. Mina väggar är 600cc reglade. Inte så inne på detta. Men då är de lite kört?
 
Freestyler
Jag tycker att renoveringsgips var ett helvete att hålla på med. Hyr en tapetborttagare i stället.
 
Jag har en. Får inte bort alla lager.
 
Varför inte vanlig gips istället?
 
P
R Roflkebab skrev:
Tänkte köra renoveringsgips istället för dra ner tapeten då de va ett rent helvete sist.. så nu när jag ska hitta gips finns de bara 900mm breda. Mina väggar är 600cc reglade. Inte så inne på detta. Men då är de lite kört?
Det finns 1200mm bred gips så kör vanlig gips, tänk på att du åker på salningar vid fönster och dörrrar!
 
  • Gilla
Kardan79
  • Laddar…
Dr Benz Dr Benz skrev:
Varför inte vanlig gips istället?
Ja de får bli de istället. Tänkte de blir lättare med den tunna istället.
 
Rejäl skrev:
Det finns 1200mm bred gips så kör vanlig gips, tänk på att du åker på salningar vid fönster och dörrrar!
Ja de får bli de istället
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Jag förstår inte varför 900mm är ett problem. Antingen har du en träskiva bakom originalet och då skruvar du, eller så limmar du i skarvarna (varannan) istället. Jag skruvade där det gick och limmade i övrigt senast jag skulle fixa en vägg (vävtapet som var stört omöjlig att få bort).
 
R Roflkebab skrev:
Tänkte köra renoveringsgips istället för dra ner tapeten då de va ett rent helvete sist.. så nu när jag ska hitta gips finns de bara 900mm breda. Mina väggar är 600cc reglade. Inte så inne på detta. Men då är de lite kört?
Renoveringsgips sätter man utanpå en befintlig vägg. De behöver inte skruvas i reglarna, så det spelar ingen roll hur breda skivorna är eller vart reglarna sitter.
 
  • Haha
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
R Roflkebab skrev:
Tänkte köra renoveringsgips istället för dra ner tapeten då de va ett rent helvete sist.. så nu när jag ska hitta gips finns de bara 900mm breda. Mina väggar är 600cc reglade. Inte så inne på detta. Men då är de lite kört?
Du behöver inte få bort alla lager. Måla med valfri färg över tapeten för att binda allt. Sen är det bara att spackla. Enkelt o billigt.
 
  • Gilla
TommyC och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Renoveringsgips sätter man utanpå en befintlig vägg. De behöver inte skruvas i reglarna, så det spelar ingen roll hur breda skivorna är eller vart reglarna sitter.
Nja. Om det sitter spikat som hos mig så räcker det inte att limma.
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
Skruva där det finns virke och kläm ett plåtband i skarvarna där det bara finns gips. Det drar ihop ordentligt. Men om förutsättningarna inte kräver 6 mm så hade jag valt standardskivor alla dagar i veckan.
 
  • Gilla
Dr Benz
  • Laddar…
N Nickesågen skrev:
Du behöver inte få bort alla lager. Måla med valfri färg över tapeten för att binda allt. Sen är det bara att spackla. Enkelt o billigt.
Detta har vi tyvärr provat med. Inte blivit bra. Därav vill jag köra på nytt gips
 
K
R Roflkebab skrev:
Detta har vi tyvärr provat med. Inte blivit bra. Därav vill jag köra på nytt gips
För att du tycker att det är svårt att bredspackla/slipa?
 
Delvis. Men gjort några rum när vi väl gjort detta sen har de börjat bubbla så
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.