Har tänkt att lacka den massiva ekskivan från IKEA istället för att olja den som det står i alla tips.
Någon som har gjort detta? Hur funkar det? Står det emot bättre än oljan eller får man andra problem?
 
Jag skulle _starkt_ avråda från att lacka en bänkskiva. Får du ett hack som går genom lacken är det svårt att laga detta utan att behöva slipa om hela skivan. Och om du inte lagar skadan så kan trät under suga upp fukt och det blir fult under. Välj laminat istället om du inte vill olja (eller sten).
 
Använd hårdvaxolja istället så får du en vattentålig yta.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.