Hej.
Har snart slipat klart min innertrappa, då jag inte ville ha den så blank som den e nu plus att det kan va snyggt att få bort alla märken efter 20års hård tjänst :).
Vill inte ha för hög glans i lacken.
Ska man ha vatten eller lacknafta baserad?
Vilken glans?
Hur många strykningar tror ni räcker?
Tips på märke?
Alla svar tas tacksamt emot.

//Micke

Vi körde med parkettlack, Bona Mega tror jag den hette, vattenbaserad, tre strykningar.

Vi avlutade (vitpigmenterat lut) våran & lackade 3ggr med synteko vattenbaserad golvlack.
För att så halkskydd så kan man måla med lack som man blandat i speciell sand, typ 3cm bred remsa längs fram på stegen.

ppalm skrev:
Vi avlutade (vitpigmenterat lut) våran & lackade 3ggr med synteko vattenbaserad golvlack.
För att så halkskydd så kan man måla med lack som man blandat i speciell sand, typ 3cm bred remsa längs fram på stegen.
Tack för svaren.
den där synteko har jag kollat lite på.. har för mig att den finns i glans 20. Men med ett par strykningar så borde den väl bli tålig oxå?

tror jag körde med glans 40.
Jag vet att den är dyr men kör tre lager du, du lackar inte trappen så ofta.

ppalm skrev:
Det där med sanden i lacken verkar ju smart. Vad är det för speciell sand och var hittar man den?

/egge

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.