3 506 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Lacka handdukstork.
När jag letade på nätet efter en handdukstork så såg jag en svart handdukstork. Det konsiga är att den bara säljs i vit och silver. Jag tror att det skulle vara snyggt till svartmelerat plastgolv och vitmålade väggar
Men då kom jag på tanken att man skulle lacka en vit handdukstork svart själv. Vilken färg bör man använda och hur bör man gå till väga?
Men då kom jag på tanken att man skulle lacka en vit handdukstork svart själv. Vilken färg bör man använda och hur bör man gå till väga?
Jag tror inte att du hittar på någon gör-det-själv färg som klarar det tillfredsställande. Eventuellt plasti-kotes grill spray 
Tänk även på att färgskiktet kan minska torkens effektivitet genom att stoppa värmeutstrålningen.
Tänk även på att färgskiktet kan minska torkens effektivitet genom att stoppa värmeutstrålningen.
Det bör fungera med en vanlig lackfärg för snickerier och metall inomhus. Många målar sina element i andra kulörer och då använder dom vanlig lackfärg. En handdukstork blir ju inte varmare än ett element. Dock så blir nog hållbarheten lite kortare eftersom det kommer nötas på ett annat sätt.fordp skrev:När jag letade på nätet efter en handdukstork så såg jag en svart handdukstork. Det konsiga är att den bara säljs i vit och silver. Jag tror att det skulle vara snyggt till svartmelerat plastgolv och vitmålade väggar
Klicka här för att svara