Hade rörkrökare här i fredags lunch och plockade ner radiatorer i köket.
Idag på kvällen upptäckte jag att det läckte från ena returventilen. Lyckades få stopp på droppläckan, locket till justerskruven var inte ordentligt åtdraget.
Nu står jag med blöt masonit runt mina radiatorrör. Har skurit bort plastmattan från golvet och rensat bort allt lim runt där det har läckt.
Har ställt fram en 2 kws byggfläkt som värmer på, ringde försäkringsbolaget som sa i princip "ring oss på måndag istället".
Vad ska jag göra nu? Hur orolig bör jag vara?
Idag på kvällen upptäckte jag att det läckte från ena returventilen. Lyckades få stopp på droppläckan, locket till justerskruven var inte ordentligt åtdraget.
Nu står jag med blöt masonit runt mina radiatorrör. Har skurit bort plastmattan från golvet och rensat bort allt lim runt där det har läckt.
Har ställt fram en 2 kws byggfläkt som värmer på, ringde försäkringsbolaget som sa i princip "ring oss på måndag istället".
Vad ska jag göra nu? Hur orolig bör jag vara?
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Som SBH säger så är det nog ingen större fara. Upptäcktes ju i rätt tid också så bara du torkar med fläkt är det nog helt lugt.
Annars har nog rörisarna försäkring som sagt
Annars har nog rörisarna försäkring som sagt
Man blir bara så jävla lack. Just den här anledningen som gjorde att jag tog hit rörfirman från första början, då jag som mest är nojig för de små subtila läckorna som kan bli i värmesystemet. Och så lyckas de med att orsaka en....
Kör en 2 kws elbjörn byggfläkt nu. Funderar på vilken temperatur jag ska ställa den på. Just nu har jag ca 30 grader i hela rummet och fläkten kör fortfarande. Har ställt det något snäpp under högsta och fläkten ska enligt specen gå upp till 45 grader.
Kör en 2 kws elbjörn byggfläkt nu. Funderar på vilken temperatur jag ska ställa den på. Just nu har jag ca 30 grader i hela rummet och fläkten kör fortfarande. Har ställt det något snäpp under högsta och fläkten ska enligt specen gå upp till 45 grader.
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Jag tror också du kan vara lugn i och med att du upptäckte läckan så snabbt. Kan ju inte varit mycket vatten som kom ut när du skriver droppläcka. Frågan är om du inte skulle få ut mer vatten om du tappar ett glas med vatten på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här såg det ut igår efter att jag rivit upp och skrapat bort all löst, innan jag började torka. Det hann ju trots allt läcka i 36 timmar innan jag upptäckte det.
Pappersbiten runt röret är för att bevaka så att det inte läcker igen.
Fyllde på lite grann, inga stora mängder. Trycket låg kanske 0,1 bar mindre än vad det borde ligga så jag fyllde på en skvätt när jag såg det. Tänkte att det handlade om att systemet gjorts trycklöst under tiden som elementen var nedmonterade, så jag kopplade inget samband.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden