D
B boohoo skrev:
Kör Timberex Timberguard Teak på våran ytterdörr i just teak. Kräver 1-2 behandlingar per år för att den skall hålla sig lika fin som när vi köpte den.
tack för tipset, jag har kikat på den. Blir det mörkare ju fler strykningar?

När trät väl är mättat är ju tanken att du inte skall ha på mer och överflödig olja skall torkas av. Blir mao inte mörkare än när det är mättat.

Njingan Njingan skrev:
Jag slipade också hela dagen.

Drog på en omgång olja. Hade visst en burk hemma efter vi oljat lite utemöbler i våras.

[länk]

Den körde jag med, fungerade bra. Penslade ut det och drog sedan med trasa. Gick på med trasa igen efter drygt 30 minuter.

Vår dörr har nog inte blivit oljad senaste 20 åren så den sög olja som fan, så för att få ut rikligt med olja körde jag pensel först.
Har du några bilder på före och efter att du oljat in dörren? Tänkte på kulörändringen.

K Klicka skrev:
Har du några bilder på före och efter att du oljat in dörren? Tänkte på kulörändringen.
Hej!

Har inte tagit några direkta före/ efter-bilder för kämförelse så färgskillnaden blir inte 100%ig.

Ena bilden är från insidan, andra utsidan. Vi ska även byta ut ena glasrutan som tidigare varit gul,, blir en frostad ruta nu. Ska förhoppningsvis bli mer naturligt ljus inne.
En träfärgad dörr med delvis glas och gula toner inifrån ett hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träytterdörr med delvis glasöppning utifrån, reflektion av interiör synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
basseman och 1 till
  • Laddar…
D
Jag är inte på att bleka fläcken med oxalsyra och sen varma med cuprinol pigmenterad olja och pigmenterad olja från cuprinol.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.