3 969 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
L-stöd (extra höga med mycket smal fot)
Vilka leverantörer i Stockholmsområdet finns för HÖGA fabriksgjutna L-stöd av betong med mycket smal fot nertill?
Marken kommer att fyllas en bra bit upp på båda sidorna om L-stödet, därför kan bredden på foten som dessa stöd står på vara ganska liten/smal. Jag söker L-stöd som är minst 3 meter höga och som har så smal fot som möjligt.
Rekommendationer eller tips?
Marken kommer att fyllas en bra bit upp på båda sidorna om L-stödet, därför kan bredden på foten som dessa stöd står på vara ganska liten/smal. Jag söker L-stöd som är minst 3 meter höga och som har så smal fot som möjligt.
Rekommendationer eller tips?
3000mm hög med T-fot som du är ute efter är inga problem.
Kan ju börja med Finja, strängbetong. KC-betong och ex antal andra firmor.
Är det många meter du ska ha så kan det löna sig att ta från södra och västra sverige.
Då frakten inte blir så dyrt med full bil
Kan ju börja med Finja, strängbetong. KC-betong och ex antal andra firmor.
Är det många meter du ska ha så kan det löna sig att ta från södra och västra sverige.
Då frakten inte blir så dyrt med full bil
Det låter bra. Jag tittade runt lite på hemsidorna till ovanstående, samt sökte på "L-stöd" och hittade en del annat. Flera av de stöd som standardtillverkas är (1) oftast ganska låga, ca 1-2 meter, samt (2) dimensionerade så att de ska kunna hålla för fyllning på endast en sida, fotsidan, och ovanpå fyllningen t o m kunna bära fordonstrafik etc.
Då de L-stöd jag söker ska vara extra höga samt ha en smal fot (då de kommer passas in på ett relativt smalt ställe samt så kommer JÄMN ballastfyllning att ske på BÅDA sidorna om stödet nästan ända upp till toppen, och INGEN belastning i form av fordonstrafik etc kommer att förekomma), har du eller någon annan någon erfarenhet av att måttbeställa sådana stöd från dessa eller andra tillverkare?
Får väl ta kontakt med dem efter helgerna och höra vad de säger och var prisläget ligger.
Då de L-stöd jag söker ska vara extra höga samt ha en smal fot (då de kommer passas in på ett relativt smalt ställe samt så kommer JÄMN ballastfyllning att ske på BÅDA sidorna om stödet nästan ända upp till toppen, och INGEN belastning i form av fordonstrafik etc kommer att förekomma), har du eller någon annan någon erfarenhet av att måttbeställa sådana stöd från dessa eller andra tillverkare?
Får väl ta kontakt med dem efter helgerna och höra vad de säger och var prisläget ligger.
Klicka här för att svara