Vi har ett L format hus (trähus på landet, byggt någon gång i början på 1900-talet) där ytterdörren sitter i det innersta hörnet på L-et, på ena benet. Därmed blir både hallen och den inre planlösningen något opraktiskt för oss. Istället för att ändra den har vi nu tänkt bygga till en entré/hall som en utbyggnad i L-ets innerhörn. Men vi saknar idéer just nu och jag kan inte riktigt hitta bilder på just sådant när jag googlar. Därför tänkte jag att ni kanske kan lägga upp bilder på egna lösningar eller något som ni sett någonstans, för inspiration. Vi tänkte något lite rundat, dvs 6- eller 8-kantigt (självklart blir det ju typ 4 vinklar iom att det sitter på L-et) men är inte helt främmande för andra idéer heller just nu. Tack och Glad Midsommar :-)

Har inga bra tips att ge dig, jag förstår inte riktigt din beskrivning. Bifogar min planlösning om det kan ge dig lite idéer.
Jag har delat av det avlånga rummet som benämns hall/rum till en garderob längst in.
Vår huvudingång är den bredvid trappen.

• Schematisk planlösning av en våning med sovrum, kök, vardagsrum, matplats och ett avdelat hall/rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A andyv skrev:
Vi har ett L format hus (trähus på landet, byggt någon gång i början på 1900-talet) där ytterdörren sitter i det innersta hörnet på L-et, på ena benet.
Det blir nog väldigt mycket enklare att tipsa om du lägger upp en planlösning här på hur huset ser ut nu!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.