Hallå,

lade för ett tag sedan en beställning på en Bosch GKF 600 i L-Boxx (https://www.conrad.se/p/kantfraesning-gkf-600-l-boxx-bosch-professional-gkf-600-l-boxx-514363)

Inser nu efter att leveransdatumet skjutits fram gång på gång att det verkar lönlöst - dock så finns den inte i L-Boxx hos någon annan (okej, det borde kanske fått mig att fundera när jag beställde den ;) så jag tänkte att jag köper den i hantverkarlåda, sen kompletterar jag med en insats då jag har nån tom 136-L-boxx.
Men det inlägg (6 082 850 4PX) som specificeras verkar ju inte finnas att köpa, det jag hittar är för en 238. Är den så stor att det krävs en 238?

Finns det någon som sitter på en GKF 600 kantfräs och L-Boxx och kan förklara vad som gäller.

Ha det fint.

Jag fick hem mitt inlägg 160060A102 plus L-BOXX 238 från Duab förra veckan. Och det blir mycket luft i lådan men det är några millimeter fel att det skulle funka med 136-boxxen. Men om man skär ut hålet för fräsen i insatsen så att den ligger på botten i lådan på t.ex skumgummi så funkar det nog. Det skall jag testa om jag hittar någon billig 136'a.

• Gilla
theboppers
  • Laddar…
Jag har min i en 136, inga problem alls!
Fotar o lägger in ikväll, om jag kommer ihåg!

• Gilla
theboppers
  • Laddar…
Tack! Då kanske jag bara börjar med GKF + inlägg (eftersom jag har en 136'a liggande) så får jag komplettera med en 238 om det inte går.
Men man undrar ju vad det är för tillägg som Conrad hävdar fungerar.

Annars får du skaffa en 374 och göra som killen i länken ;)

Edit:
Köpte fräsen i hantverkarlåda, och köpte l-boxx 136 och inlägg separat.
På undersidan av inlägget står det 238, men inga problem att få i det i en 136 (är gamla modellen av l-boxx jag har).

Redigerat:
  • Gilla
theboppers
  • Laddar…
Har inlägget och det funkar nog om man bara har fräsen i basutförande.
Elektrisk fräs och tillbehör slarvigt placerade i verktygslåda utan inlägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men har man som jag lite mer grejer till den så känns det bara knöligt.
Olika delar och tillbehör till en handöverfräs, inklusive skydd, handtag och förvaringslåda, spridda på ett träbord.
Skapa konto

Så jag har grejerna utan inlägg i en 238.
Olika frästillbehör i en låda, inklusive baser, ringar och en strömkabel.
Skapa konto

• Gilla
theboppers och 1 till
  • Laddar…
Såhär ser det ut i 136an
Elektrisk borr i en öppen svart verktygslåda med plats för tillbehör och nätkabel.
Skapa konto

Lådan stängd men inte låst
Stängd blå och röd verktygslåda på en arbetsbänk, med en bild av ett verktyg i ett fönster.
Skapa konto

Men som ceson skriver, tillbehören får vänta utanför
Bosch överfräs vid sidan av en guideplatta och uppsättning fräsar i en förpackning.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Men toppen! Jag börjar med en fräs och 238-inlägget så får vi se var det slutar. Tack för all hjälp.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.