Hej gott folk. Håller på å renoverar hemma, hela köket är nytt och skulle in med sidebyside kylskåpet idag, väl på plats så lutar det så in åt helvete bakåt... golvet är rakt och finns inget annat än två ställbata fötter längst fram. Har googlat, sökt på Youtube och läst manualen.. fattar inte vad jag ska göra! Masonit? Ska ju vara rakt..
Nylagt golv där under också.

Tack på förhand!

Vad är det för tillverkare och modell på skåpet ?

Har du kollat väggen? Även om golvet är ivåg, behöver väggen inte vara i lod :-)

sunqan skrev:
Har du kollat väggen? Även om golvet är ivåg, behöver väggen inte vara i lod :-)
Väggen är inte helt rak. Men täcksidan bredvid kylskåpet är dett, den jag mäter emot!

Om du lägger upp manualen så att vi kan läsa den så kanske någon av oss kan tyda ut det ur den.
Lägg även upp bilder på hur det ser ut nedtill i bakkant.

Det verkar bara vara Elgiganten som säljer den.

P
Flera asientillverkare bla L G så lutar skåpen kraftfullt bakåt, varför vet jag inte men det kan ju bero på att man vill säkerställa att dörrarna stängs helt och hålls stängda.
Justermöjligheter för dessa saknas jämförelsevis alltid.

Detta skåpet är med stor sannolikhet dock tillverkat av Vestel i Turkiet.

Redigerat av moderator:
Fixar det så fort jag kommer hem!

Frågan är om jag kan lägga kilar så den blir rak utan att få problem med tyngd framåt eller dylikt..

Vårat sidebyside från LG lutar också bakåt. Jag har lagt en masoniteremsa längst in som den rullar upp på

Ah okej! Är lite nojig för att det ska bli ostbit, inga problem för dig?

ostbitarna tar mössen hand om....
Det blir helt stabilt, remsan är typ 15cmx90cm, vanlig 3mm masonite. Lade dit den tillfälligt bara för 7år sedan och hade väl tänkt att se om fötterna bak gick att justera men sen kom nått viktigare imellan......

Instruktionsmanual öppnad på en sida som visar steg-för-steg illustrationer för installation av en produkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här är bilden på "installation"

P
saxat ur manualen från samma tillverkare men annan brandning

OBS!
Vid en normal installation ska Kylskåpet luta en aning
bakåt.
Anledningen är att underlätta och säkerställa
dörrstängningsfunktionen.

Vad en aning är kan man ju diskutera

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.