När vi kom hem efter en veckas bortavaro blinkade temperaturvakten på kylskåpet och temperaturen pendlar mellan 10-17 grader, all mitt i rötmånaden.

Kompressorn är glödhet, trots att det är god ventilation bakom skåpet, men som sagt är det varmt i skåpet.

Enligt inringd hjälp finns det kylmedel och kompressorn är OK. Troligen är det styrkortet som har lagt av i värmen.

- Finns det någom annan felkälla eller ngt annat man kan göra än att invänta tekniker?
 
Kolla om termostaten funkar. Den brukar vara den vanligaste felkällan.
 
Vad är det för fabrikat och modell?
 
Bjurran skrev:
Vad är det för fabrikat och modell?

Siemens KS 38R494/02, 5 år gammalt


Mvh/Abbe
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.