Har ett kylrum på 6,5KBM som idag kyls av ett splitaggregat från Norcool CU450 och håller omkring 7 grader.
Tänkte byta till en fläktkonvektor med brine eftersom min bergvärmebrunn ligger väldigt nära.
Har någon förslag på Fläktkonvektor och kopplingsschema?? pump, backventil etc.
Tacksam för hjälp.
 
  • Gilla
JonssonF och 1 till
  • Laddar…
N Nurtz skrev:
Har ett kylrum på 6,5KBM som idag kyls av ett splitaggregat från Norcool CU450 och håller omkring 7 grader.
Tänkte byta till en fläktkonvektor med brine eftersom min bergvärmebrunn ligger väldigt nära.
Har någon förslag på Fläktkonvektor och kopplingsschema?? pump, backventil etc.
Tacksam för hjälp.

Hej!
Jag har en fråga ang ditt kylrum, hur är det uppbyggt/konstruerad, material osv, har du byggt det själv?
Själv skulle jag vilja bygga ett nämligen.

Mvh Piersan
 
Fick du löst det med fläktkonvektor?

N Nurtz skrev:
Har ett kylrum på 6,5KBM som idag kyls av ett splitaggregat från Norcool CU450 och håller omkring 7 grader.
Tänkte byta till en fläktkonvektor med brine eftersom min bergvärmebrunn ligger väldigt nära.
Har någon förslag på Fläktkonvektor och kopplingsschema?? pump, backventil etc.
Tacksam för hjälp.
N Nurtz skrev:
Har ett kylrum på 6,5KBM som idag kyls av ett splitaggregat från Norcool CU450 och håller omkring 7 grader.
Tänkte byta till en fläktkonvektor med brine eftersom min bergvärmebrunn ligger väldigt nära.
Har någon förslag på Fläktkonvektor och kopplingsschema?? pump, backventil etc.
Tacksam för hjälp.
 
Hej,
Nej faktiskt inte - än. Hittar ingen vettig konvektor och tänkte hur som helst ta det i samband med ny Nibe panna. Emellertid har jag svårigheter att hitta en kompetent röris i Stockholmsområdet. Mest snack och fantasisummor för att byta ut VPn.
Återkom gärna om du är närmre lösning.
 
Har ett kylrum hemma och ska byta pump och panna från nibe inom en snar framtid, rörmokaren kommer hem imorgon vi ska kolla på det då :)
 
Kul,
Mitt problem är att jag även behöver värmeväxlare och mellantank för att sära på pannan och slingorna som inte är difftäta. Inga problem egentligen - slutar väl med att jag gör det själv eftersom jag vägrar betala 100-150000 för ett par dagars jobb.
Lycka till och hör av dig om hur det går
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.