2 561 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
kylrum med fläktkonvektor och brine
Har ett kylrum på 6,5KBM som idag kyls av ett splitaggregat från Norcool CU450 och håller omkring 7 grader.
Tänkte byta till en fläktkonvektor med brine eftersom min bergvärmebrunn ligger väldigt nära.
Har någon förslag på Fläktkonvektor och kopplingsschema?? pump, backventil etc.
Tacksam för hjälp.
Tänkte byta till en fläktkonvektor med brine eftersom min bergvärmebrunn ligger väldigt nära.
Har någon förslag på Fläktkonvektor och kopplingsschema?? pump, backventil etc.
Tacksam för hjälp.
N Nurtz skrev:Har ett kylrum på 6,5KBM som idag kyls av ett splitaggregat från Norcool CU450 och håller omkring 7 grader.
Tänkte byta till en fläktkonvektor med brine eftersom min bergvärmebrunn ligger väldigt nära.
Har någon förslag på Fläktkonvektor och kopplingsschema?? pump, backventil etc.
Tacksam för hjälp.
Hej!
Jag har en fråga ang ditt kylrum, hur är det uppbyggt/konstruerad, material osv, har du byggt det själv?
Själv skulle jag vilja bygga ett nämligen.
Mvh Piersan
Fick du löst det med fläktkonvektor?
N Nurtz skrev:Har ett kylrum på 6,5KBM som idag kyls av ett splitaggregat från Norcool CU450 och håller omkring 7 grader.
Tänkte byta till en fläktkonvektor med brine eftersom min bergvärmebrunn ligger väldigt nära.
Har någon förslag på Fläktkonvektor och kopplingsschema?? pump, backventil etc.
Tacksam för hjälp.
N Nurtz skrev:Har ett kylrum på 6,5KBM som idag kyls av ett splitaggregat från Norcool CU450 och håller omkring 7 grader.
Tänkte byta till en fläktkonvektor med brine eftersom min bergvärmebrunn ligger väldigt nära.
Har någon förslag på Fläktkonvektor och kopplingsschema?? pump, backventil etc.
Tacksam för hjälp.
Hej,
Nej faktiskt inte - än. Hittar ingen vettig konvektor och tänkte hur som helst ta det i samband med ny Nibe panna. Emellertid har jag svårigheter att hitta en kompetent röris i Stockholmsområdet. Mest snack och fantasisummor för att byta ut VPn.
Återkom gärna om du är närmre lösning.
Nej faktiskt inte - än. Hittar ingen vettig konvektor och tänkte hur som helst ta det i samband med ny Nibe panna. Emellertid har jag svårigheter att hitta en kompetent röris i Stockholmsområdet. Mest snack och fantasisummor för att byta ut VPn.
Återkom gärna om du är närmre lösning.
Kul,
Mitt problem är att jag även behöver värmeväxlare och mellantank för att sära på pannan och slingorna som inte är difftäta. Inga problem egentligen - slutar väl med att jag gör det själv eftersom jag vägrar betala 100-150000 för ett par dagars jobb.
Lycka till och hör av dig om hur det går
Mitt problem är att jag även behöver värmeväxlare och mellantank för att sära på pannan och slingorna som inte är difftäta. Inga problem egentligen - slutar väl med att jag gör det själv eftersom jag vägrar betala 100-150000 för ett par dagars jobb.
Lycka till och hör av dig om hur det går
Klicka här för att svara