Jag planerar att skaffa kyla till övervåningen. En komplett installation kostar ca 12-15kkr. Är det värt att lägga till 4-5kkr för att få möjlighet att värma också? Huset värms i övrigt med fjärrvärme som har en relativt hög fast kostnad.
 
P
Nej!
inte om värmen räcker till idag.
 
Man tjänar normalt en del på att värma med värmepump istället men när aggregatet sitter på övervåningen blir värmebehovet den kan tillgodose begränsat. En värmepump som värmer huset bör sitta på nedervåningen då värmen sprids uppåt. Tvärtom med kyla.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.