...klart man hade kunnat "isolera bort" problemet genom att tilläggsisolera taket massor och isolera golv och byta fönster. Men då vill jag påstå det är mkt billigare att sätta dit en VP som både värmer och kyler. Japp vi är nöjda med placeringen. Enda lösningen där vi får spridning åt båda hållen. Golvmodell är lite dyrare vid inköp men klart värt det om du frågar mig...
sen har vi även satt upp mörkläggningsgardiner i samtliga rum som vi drar ner dagtid när ingen är där uppe. Tar mkt av strålningsvärmen. Ser även till att hålla stängt när innetemp understiger utetemp och självklart när vi kör AC...