Hej!
Skulle man sommartid kunna köra ut kallare vatten från värmepumpen, på typ 15 grader, direkt i vattenelementen för att kyla ner inomhusluften en aning, eller får man direkt problem med kondens då?
 
Du får i såfall bereda dig på att torka golven ofta.
Gigantiska kondensproblem utlovas.
Läs lite om frikyla istället, funkar väldigt bra och förstör inget för övrigt.
 
P
NEJ!

Du får kondens rinnande från elementen ut på golvet. Dessutom kyler vanliga element kass. Du behöver något med avledning av kondensvatten och cirkulation av luften.
 
Misstänkte att så var fallet. Lite för bra för att vara sant annars.
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Du får i såfall bereda dig på att torka golven ofta.
Gigantiska kondensproblem utlovas.
Läs lite om frikyla istället, funkar väldigt bra och förstör inget för övrigt.
Jepp, får läsa på lite mer om det. :)
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.