3 967 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Kyla från bergvärme direkt i elementen?
Hej!
Skulle man sommartid kunna köra ut kallare vatten från värmepumpen, på typ 15 grader, direkt i vattenelementen för att kyla ner inomhusluften en aning, eller får man direkt problem med kondens då?
Skulle man sommartid kunna köra ut kallare vatten från värmepumpen, på typ 15 grader, direkt i vattenelementen för att kyla ner inomhusluften en aning, eller får man direkt problem med kondens då?
Du får i såfall bereda dig på att torka golven ofta.
Gigantiska kondensproblem utlovas.
Läs lite om frikyla istället, funkar väldigt bra och förstör inget för övrigt.
Gigantiska kondensproblem utlovas.
Läs lite om frikyla istället, funkar väldigt bra och förstör inget för övrigt.
Misstänkte att så var fallet. Lite för bra för att vara sant annars.
Klicka här för att svara